tisdag 18 oktober 2011

Vilken känsla

Då har jag nu tagit premiärturen på den nya cykeln. Det var kolmörkt när jag gav mig av men jag var rustad med både reflexer och lampor till cykeln och reflexväst till mig. Som ni kanske märkt har vädret inte varit det bästa idag men jag mötte inget regn på min jungfrutur. Cykeln är lätt, smidig och det kändes som jag flög fram, eller kanske inte riktigt men nästan. När jag kommit halvvägs ser jag hur en bil stannar en bit framför mig och en man kliver ut och börjar gå mot mig. Ska erkänna att min första reflex var att köra över till andra körbanan och bara ignorera honom. Man vet ju aldrig vad det är för en typ. I alla fall så följer jag inte min första impuls utan stannar snällt. Då jag har hörlurar i öronen och passar på att uppdatera mig med omvärlden (okej, erkänner det var kanske inte precis p1 utan snarare mix megapol)via radio så hör jag inte riktigt vad han säger men jag förstår att han inte tyckte att jag syntes. Jag tänker då att det måste vara mitt baklyse som slutat lysa och tackar honom varpå han åker iväg igen. När jag tittar efter visar det sig dock att lampan lyser fint, den bakre reflexen sitter där den ska och jodå även min reflexväst är fortfarande på plats. Undra hur Det är fatt med den mannens syn egentligen. Resten av vägen avlöpte utan märkvärdigheter. Väl framme på Friskis var set bara till att bära upp cykeln och den fick sedan stå för allmän beundran i receptionen.

Nu hade jag då avverkat en tredjedel av dagens träningsdos och jag gick raskt in på den andra tredjedelen vilket bestod i ett varv på gymmet. Då timmen var tidig och vi ännu inte öppnat fick detta ske i absolut tystnad. Det gick helt ok men det är inte alls lika kul att vara i gymmet utan Detlefs energigivande tillrop.

På eftermiddagen hade jag åter tur med att regnet gjorde ett uppehåll just när det var dags att cykla hem. Dessutom var min man ute på en träningsrunda så han mötte upp i Hörby så vi kunde växeldra (min man kanske lite mer än jag)hela vägen till Höör. Ibland har man tur.

Idag fick jag även höra att det kanske ska gå en triathlon i Hörby till våren så detta får jag kolla upp vid tillfälle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar