måndag 10 oktober 2011

Första cykelturen

Måndag morgon och det är dags att bekänna färg, cykeltur till Hörby är på programmet. Klockan är lite i sju och hela munderingen är på. Det är långa tights med fleecefoder, mössa, vantar och reflexväst samt iphonen fastspänd på armen, inställd på en bra radiokanal. den uppmärksamme kanske märker att det inte står något om hjälm och det är korekt, detta är något jag får jobba med, men jag lovar när (om) jag får en racercykel ska även hjälmen på.

Efter en fem minuters cykling känns det hela riktigt skönt. Även om väg 13 inte är den roligast att cykla på så är man i sin egna lilla radiobubbla och tiden går förvånansvärt fort. 35 minuter efter det att jag satte mig på sadeln så svänger jag in på parkeringen vid Friskis och jag känner mig riktigt pigg (rumpan känns dock lite öm). Halva dagens träningsranson är därmed avklarad, nu ska jag ju bara cykla hem i eftermiddag igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar