torsdag 6 oktober 2011

Träningsprogram

Idag fick jag mitt preliminära träningsschema. Det känns så kul. Nu till en början ska jag se till att komma upp på sadeln för att få till cyklingen ordentligt. Från nästa vecka ska det därför bli cykling till jobbet två dagar i veckan. Jag bor i Höör så det blir ca 13 km enkel väg. För att göra det lite extra kul ska jag efter cyklingen direkt ta och springa en liten runda för att få in känslan av att få igång benen efter cyklingen, vilket ju ska göras på en triathlon. Utöver detta ska jag även springa en gång i veckan, köra ett styrkepass, samt mitt eget skivstång konditionspass så klart, så nu blir det träna av.

Den cykel som står till buds just nu är en gammal hederlig damcykel med cykelkorg (jag kan i alla fall ta av barnsadeln) så nu har min man fått i uppgift att hitta en bra cykel till rimligt pris. Lycka till!

Detta ska jag ägna mig åt tills vintern kommer då jag får flytta in träningen till simbassängen men det kommer vi till...

Nästa torsdag ska jag även ha en ny träningsrunda med Detlef då vi ska göra uthållighetstester i styrka. Många armhävningar ska det bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar