fredag 4 maj 2012

Girl power


i onsdags var det dags för Vår Ruset att inta Malmö. Snacka om Girl Power. Nästan 8 000 flickor/tjejer/kvinnor/tanter kom till Malmö för att ta sig runt den 5 km lång (mycket flacka, tror inte det är en enda höjdmeter på hela banan): Alla efter sina egna förutsättningar - lite som Friskis. Kom som du är och gör det på ditt eget vis. Vinnaren gick i mål på dryga 17 minuter (hur man nu lyckas med det) och andra tog nästan två timmar på sig. Det är så härligt.


För mig gick det bra. jag hade som mål att komma under 25 minuter och klockan stannade på 24.48. Så det blev ett personligt rekords å att det stänkte om det (har inte sprungit fem kilometer under 26 minuter innan) så mitt löpprogram med tre löppass i veckan verkar fungera! Skönt att få ett kvitto på detta. 


Efter loppet fick man dessutom belöning i form av en picknickkorg tillsammans med ens härliga lagkamrater. Det blev inte heller sämre att det var strålande väder. med andra ord en riktigt härlig kväll.


Så nu ser jag fram emot mitt första millopp imorgon. Det kommer är ett lopp som heter Springtime och går i Helsingborg och är betydligt mer kuperat. Det ska bli riktigt kul och jag måste ju se till att slå syrran. (och kanske min gamla tid från förra året...svaret får vi imorgon kväll...) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar