söndag 6 maj 2012

Yes!

Vilken härlig dag! Loppet gick jättebra och det kändes som om jag hade löpningen under kontroll hela vägen. Min målsättning var att få än bättre tid än förra året, vilket var 52.20. Det lyckades jag med bred marginal då jag gick in på 51.38!!! Enligt min klocka innebar detta en hastighet på 5.05 min/km, mot förra årets 5.20 (min klocka tyckte även att loppet var 120 meter längre än vad det skulle vara, så ni som tycker att 51.38 o 5.05 tempo inte stämmer har alldeles rätt). I alla fall så är jag så otroligt glad. Förutom andra och tredje kilometern  (som tenderar att gå rakt upp mot himlen) så höll jag ett jämt högt tempo. Detta bådar gott inför Malmömilen som är på en flack bana. Som krydda på moset så slog jag även min syster och det är ju aldrig fel. Hon tog det dock med ro då hon, min käre make och min svåger alla klarade sina uppsatta mål, så det var ett glatt och nöjt gäng som sedan åt en god middag med gott ett vin och sedan toppade det hela med snuskigt mycket godis samtidigt som vi tittade på den gamla klassikern Top Gun (vilket för övrigt fortfarande håller måttet, speciellt med Dolby suround ljud). Med andra ord - livet på en pinne!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar