måndag 14 maj 2012

Träningsmotivation

Veckan som gått har det varit svårt att hitta den riktiga träningsmotivationen. Jag vet med mig sedan tidigare att jag har en tendens att lägga av med löpningen efter det att jag sprungit ett lopp. Nu sprang jag två lopp förrförra veckan och jag känner hur hela  min kropp tycker att nu är den nöjd med den formen av aktivitet. Jag lyckades dock ta mig i kragen och ta mig ut på två rundor men igår tog det bara stopp. Så efter ett visst dividerande med mig själv (ganska långt faktiskt) så kom jag fram till att det var bättre att hoppa träningen och istället få längta lite till nästa pass. Istället tog jag ett rejält ryck i trädgården och det kändes som ett helt rätt beslut. Idag känner jag mig nämligen åter sugen på att få lov att ge mig ut i löpspåret igen. Hoppas det håller i sig för nu börjar mitt löpprogram bli riktigt tufft... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar