tisdag 27 mars 2012

Premiärturen med cykel till jobbet avklarad

I morse var det dags att få på sig hela utrustningen. Så glad jag var att det var idag jag bestämt mig för att cykla och inte igår morse. Fyra grader plus är så mycket behagligare än tre grader minus. det är dessutom så pass ljust att man inte ens behöver lampor. Känns härligt, speciellt då min man tittade avundsjukt på mig när jag gav mig av. 


Då jag insett att min sadel, som fanns på cykeln när jag köpte den, inte är till för kvinnliga underdelar har jag fått låna en lite mer vadderad sadel av min kusin (tack Anja!). Den är en betydligt behagligare känsla nu även om jag nog har lyckats sätta på sadeln så att den lutar snett framåt. Detta fick till följd att det kändes som om jag skulle glida av hela tiden men sådana smådetaljer hindrar inte lyckokänslan. Nu längtar jag att i eftermiddag få cykla hem i solgasset. Hörde på radion att det kunde bli upp emot 20 grader!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar