fredag 23 mars 2012

Tunga ben

Efter en fantastisk träningsdag igår med ett härligt seniorpass på förmiddagen och sedan ett riktigt tufft skivstångsintervallpass på kvällen är ryggen tyvärr rätt mör idag. Min sjukgymnast var inte helt nöjd med mina förehavanden men förstående som han är förstod han att det är svårt att säga nej till sådana roliga saker. Idag har det blivit en lugn löptur med hunden i det fantastiska vädret. Benen var tunga men det var så otroligt att man var tvungen att ta av sig till kortärmat för att det var så varmt.

Jag har nu även en plan för vilka löplopp jag ska ta. Tanken är att jag den 5 maj ska springa miloppet Springtime i Helsingborg. Detta lopp ska jag mest fokusera på att ta mig igenom men en jämn fart. Den 16 juni sedan tänker jag mig vara i sådan löpform att jag ska satsa på att nå mitt mål och komma under 50 min (hoppet är ju det sista överger människan). Då är det nämligen Malmömilen.

Visst låter det som en bra plan. Hoppas nu ryggen är av samma åsikt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar