onsdag 21 mars 2012

Jippie!

Sedan jag blev sjuk (detta hemska tråkiga tillstånd) i januari har kroppen inte velat få tillbaka sin energi. Jag har försökt tränat på men det har känts tungt och långsamt i kroppen. Men så igår, när jag fick hoppa in och ta ett skivstångsintervallpass på kvällen, då vår boxledare Emelie var sjuk, så hände det. Jag var grymt nervös innan. Dels för att det var några månader sedan jag körde passet men framför allt för att jag inte var säker på att min kropp skulle orka. Tänk om jag skulle bli tvungen att bryta efter hälften av intervallerna. Skulle inte kännas bra!


Fullproppad med adrenalin gick jag in och höll i passet och det gick hur bra som helst. Jag kom ihåg allt och det kändes LÄTT. Motionärerna gav mig sådan energi och jag kunde ge energi tillbaka till dem och få dem till att ta i ordentligt. Efter passet kände jag mig så lycklig. Tänk vad gruppträningen på Friskis kan göra. Nu ser jag verkligen fram emot torsdagen då jag på förmiddagen har mina härliga seniorer på morgonen och sedan åter ska få köra mitt skivstångsintervall pass då även Emilia är sjuk. Det ska bli så kul och jag känner mig så laddad. Tänk om kroppen äntligen ska vakna till liv igen!!!

3 kommentarer:

  1. Yes!
    Än om kroppen är mör idag så möter jag gärna upp till ett nytt pass imorgon.Det var kanon!

    SvaraRadera
  2. Det kanske är dags för dig att återigen köra något skivstångspass på kvällstid. Uppskattade verkligen din energi på dessa pass och det var du som fick mig att bli intresserad av skivstång och styrketräning. Ser fram emot att du kanske kör något sådant pass igen under hösten? :)

    SvaraRadera
  3. Så glad jag blir! Det är faktiskt så att jag inte kan hålla mig borta från skivstången. Så som det ser ut på schemat just nu kommer jag och Emilia dela på ett Skivstång Intervall pass till hösten! Längtar redan!!!

    SvaraRadera