måndag 23 januari 2012

Snö+cykling=sant

Både träningen i förrgår och i går gick i cyklingens tecken. Den som har hängt med i vädret de senaste dagarna kan med detta påstående bli lite skeptisk (med all rätta) men det är faktiskt dagens sanning.

Jag råkade nämligen häromveckan nämna för min mycket cykelintresserade make att jag kanske skulle testa det han gör. Vilket är att sitta på sin cykel ute i garaget och trampa för glatta livet utan att komma en meter. Där finns nämligen en anordning (trainer) som man har satt bakhjulet i där man reglera motstånd och trampa sig riktigt svettig. Med tanke på hur fast min man är för detta borde jag ha vetat bättre än att fälla en sådan kommentar...

Någon dag senare berättar han nämligen stolt att han varit och köpt både ett specialdäck till min racer (som man bör ha) samt ett par nya cykelbyxor till mig. Av någon anledning tyckte han inte att mina drygt femton år gamla riktigt höll måttet längre. Du är underbar käre make!

Så kan det gå... Vi har dock en tv installerad framför cykeln så nu tänker jag mig bli uppdaterad om vad som skedde i Rom på Ceasars tid, då jag har som föresatsen att cykla ett avsnitt av serien Rome varje gång jag cyklar.Alla har vi våra sätt att hitta motivation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar