fredag 25 november 2011

Tabata

Det blev inget skivstångspass för mig idag. Det märks att det är förkylningstider så det var inte så många ungdomar som kunde träna. Därför bestämde vi att Detlef tog hela gruppen och körde gymträning  med dem istället. Då jag kände mig lite snuvad på min träning var jag inte sen att hänga på när Detlef, efter sitt pass, undrade om vi skulle köra en snabb runda i gymmet med enbart en omgång marklyft. För att bli varma körde vi ett set Tabata. För mig var detta något nytt och jag blev eld och lågor. Tabata är en form av hög intensiv intervall träning. Man kör åtta set där man jobbat intensivt i 20 sek och vilar 10. Om ni vill läsa mer hittade jag bland annat denna sidan;  http://www.intervaltraining.net/tabata.html. Vi gjorde knäböj och vi hann med 18 på varje intervall och på sista blev det 20 stycken. Det låter kanske inte jobbigt men testa, det blir riktigt tufft. När man kör tillsammans blir det dessutom riktigt kul. Detta kommer jag köra mer av.

Efter detta var vi båda riktigt varma och det var dags att ta tag i skivstången som Detlef preppat med 90 kilo! Detta var vad vi tidigare i höst kom fram till var mitt max. Jag klarade tre och blev jätte nöjd, Detlef tyckte dock att jag hade mer att ge så han kollade med sin app vad mitt nya max borde vara och den visade på 95. då lägger rackaren på 100 kg!! Nu var det till att ta i ... och jag klarade det. Så nu kan jag ta fredag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar