torsdag 10 november 2011

Oj, vad tiden flyger

Min man frågade mig idag  om det verkligen kunde stämma att jag inte skrivit på min blogg sedan i lördags. Han tänkte att det var något fel på hans telefon som inte uppdaterade... Så var ju inte fallet utan det är helt helt enkelt tiden som flugit ifrån mig. Denna veckan har hittentills varit helt galen med kvällsarbete varje kväll så när jag väl landat hemma har helt enkelt inte orken funnits till att sätta på datorn.

Nu har jag i alla fall några minuter tills jag ska in på månadens styrelsemöte och tänkte därför ta tillfället i akt att skriva lite om veckans träning.

Måndagen blev en ofrivillig vilodag då jag inte lyckades hitta någon tid för träningen - kanske fler än jag som drabbas av detta ibland, eller?

Tisdagen blev det däremot dubbla pass med både cykling till och från jobbet (oj, så mörkt det är nu mera) och ett minst sagt tufft pass med Detlef i gymmet. Vi körde en variant av HIT (High intensive training) med sju stationer där jag skulle göra 30 repetioner i snabb takt på varje. Stationerna bestod i allt från att hoppa upp på tre stepbrädor som var staplade ovanpå varandra (gör inte detta utan en träningskompis då det hade en tendens att glida), armhävningar, kettlebellssving till djupa skidhopp och chins. Redan efter första stationen som var upphoppen var jag så trött att jag började få lite tunnelseende. Sedan blev det inte bättre men det var bara till att bita ihop och fullfölja. Detlef fick dock inte många ord ur mig. När detta var klart (det hela skulle givetvis göras på tid och det tog min 13 min 20 sek) så fick jag en välförtjänst vila. För tro inte att passet var klart efter detta, åh nej, sedan var det dags för tung benstyrka i form av två olika övningar där jag körde 3 set á 8 repetioner. Sedan var jag helt slut och mer än lovligt skakig men konstig som man är kändes det samtidigt otroligt gött att få lov att ta ut sig så.

Nu ska jag in på styrelsemöte så resten av veckans träning får ni ta del av senare. På återseende.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar