onsdag 21 december 2011

Slagit konditioinsrekordet!

Idag tyckte Detlef att det var dags igen för konditionstest på roddmaskinen. Men först lite styrka. Efter en rolig uppvärmning med tafatt, knuffa omkull och andra härligt barnsliga övningar  körde vi igång med styrkeövningarna som denna gång var i form av parövningar. Här gällde det att på olika sätt arbeta mot och med varandra för att komma åt såväl stora muskelgrupper i benen som mindre axelmuskler. Som alltd när man tränar med Detlef är det inspirerande och fantasifullt. Dessa övningar som vi gjorde kommer även köras på finalpasset på vår uppstartsdag den 14 januari så då kan ni med fördel komma och testa själva.

Efter detta var det då dags att spänna fast sig i rodd maskinen. Ta några djupa andetag och börja dra. Förra gången kom jag jag 1042 meter på 4 minuter. Då träningen inte riktigt blivit som jag tänkt mig under senhösten hade jag inte så stora förhoppningar om att det skulle ha hänt något, snarare tvärtom. När fyra svettiga, tunga och härligt ansträngande minuter hade gått föll domen. 1056 meter. YES! Skakig men minst sagt nöjd så kunde jag sedan återgå till det vanliga jobbet.

I eftermiddag kommer det även bli ett premiärdopp i bassängen. Målet är att jag ska ta mig fram 1000meter utan att svälja allt för mycket vatten.

Ikväll är det sedan dags för en ny härlig och livsfarlig aktivitet. Det är nämligen avslutning på handbollen för min äldsta dotter och då är det tradition att föräldrarna mter barnen. Det kan bara sluta på ett sätt...

Det här är en riktigt härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar