tisdag 3 juli 2012

En vecka kvar

Idag har jag gjort en triathlon. Måhända att det inte var de rätta distanserna och att allt inte gjordes i en följd men jag har i alla fall simmat, cyklat och sprungit på en och samma dag och det känns skönt. Imorse drog nämligen min syster ner mig, min man, min mamma och alla barnen till sjön för att vi skulle testa hur kallt det egentligen var att liga i där och plaska. Sagt och gjort vi vuxna hoppade i vattnet medan barnen frände ner sig i familjens kanot. Vi hade bestämt att vi skulle simma fram och tillbaka över sjön. ( sjön är inte så stor, men desto dyigare). Sammanlagt räknade vi ut att det skulle bli runt en 800 m. Så vi börjar simma. Det blåste en hel del och på första sträckan hade vi medvind, så när man väl kommit över kylchocken så gick det riktigt bra. Även om det är betydligt svårare att hålla rak kurs när man inte har några liner att förhålla sig till. På vägen tillbaka blev det betydligt fler kallsupar men vi tog oss alla helskinnade till bryggan. Vi enades om att det helt klart hade blivit varmare i vattnet och att temperaturen nu nog låg närmare 18 vilket känns helt överkomligt. På eftermiddagen gav sedan jag och min man ut på en kombinerad cykel och löptur. Vi började med tre mils cykling som flöt på bra. Min käre make som älskar att cykla fick sig en skön åktur och jag fick verkligen se till att ta i vilket kändes gött. Jag kunde även ta hjälp av honom genom att ligga på rulle efter honom. (Har inte vågat det tidigare då det ju är skit läskigt men även detta mod går visst att träna upp). Väl hemma på gårdsplanen var det bara till att byta skor och ge sig ut på en 6,5 km löptur. Det kändes otroligt märkligt i benen i början men efter så där 3 km känns det som om kroppen börjar fatta vad den håller på med. Det gick inget vidare snabbt men det var å andra sidan inte heller min tanke. Det var jobbigt nog ändå, tro mig! Väl hemma väntade färdigpackad middag. Riktig lyx. Nu några timmar efter så är jag absolut riktigt trött i benen men jag är faktiskt tröttast i huvudet. (Behöver kanske börja träna det mer). I vilket fall så känns set som om triatlhonen kommer att gå vägen men att det kommer att vara precis den stora utmaningen som jag hoppats på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar