onsdag 13 juni 2012

Nu börjar det närma sig



På lördag är det då dags att lyckas med mitt första mål. 15.00 går starten på Malmömilen och tanken är att jag ska ta mig runt den på under 50 minuter. Hur känns det då? Jo riktigt nervöst. Det som känns bra är att jag faktiskt känner att jag har gjort allt för att komma i den löpform som krävs. Jag har, med Detlef härligt pushande, följt mitt schema  och sprungit tre gånger i veckan. Däremellan har jag ju givetvis lagt in en hel del del friskispass, men de är ju bara bonus.  


Löpkänslan har gått upp och ner. Vissa pass har det flutit på så att jag nästan kommit in i ett meditativt tillstånd. Andra gånger har jag haft lust att slänga skorna lång väg för att aldrig se dem igen. Jag har dokumenterat alla mina pass och när jag igår satte mig ner och tittade på tiderna så syns det en klar förbättring. i början av programmet sprang jag en 3 km lång runda så fort jag kunde. Den rundan kom igen nu för en vecka sedan. Den slutade med att jag sprang 13 sek snabbare per kilometer! Känns otroligt roligt. Så visst har programmet gett resultat. Igår var jag ute på min näst sista runda innan loppet. Det var upplagt som så att jag först sprang 2 km i lugnt tempo för att sedan hålla det tempo som jag ska ha på loppet (alltså 5 min/km) i 3 km. Detta gjorde jag och det kändes kontrollerat, men jag skulle ljuga om jag sa att jag  hade lust att springa 7 km till i samma tempo... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar